ייעוץ זוגי

טיפול זוגי לפני גירושין

הרהורים על גירושין מגיעים לפתחם של זוגות רבים.
ישנם מקרים בהם אחד הצדדים מרים ראשון את דגל הגירושין, והאחר מקבל זאת בהפתעה, אך במקרים רבים עננת הגירושין קיימת זמן רב מעל ראשי בני הזוג. כשהגירושין הם אופציה, נוצר מסך עשן של אי וודאות, הצפת רגשות עזים והמון חששות הקשורים בגורלנו כפרטים, בגורל ילדינו, בחלוקת רכוש, וכל אלו הם רק קצה חוט לדאגות רבות אחרות.

החלום ושיברו

אל הקליניקה שלי מגיעים זוגות שמצויים בפני אחת ההחלטות הקשות ביותר, "האם לסיים את הקשר?" הם מגיעים עוד לפני שפנו להליך משפטי ומבקשים, בדרך כלל ביוזמה של אחד הצדדים, לבחון האם ניתן למנוע את הגירושין ולנסות, בפעם המי יודע כמה, להציל את הקשר.
בניגוד אליהם, ישנם זוגות שמגיעים לייעוץ לאחר שכבר פנו לעורך דין לענייני גירושין, ורגע לפני הגשת תביעת הגירושין, צצים להם "היסוסי גירושין" או שעורך הדין, על פי ניסיונו, מזהה שכדאי לבחון אפשרות לגשת לטיפול זוגי לפני גירושין. לרוב, הייעוץ הזוגי הוא גלגל ההצלה האחרון עבורם.

הסיבות שמובילות לגירושין

ישנן סיבות רבות שעלולות להוביל להתרסקות הזוגיות. הסיבות הללו מתחלקות למספר סוגים:

שינויים מהותיים שמקורם בבן הזוג כיחיד, שאין להם קשר לבן הזוג השני, כמו הערכים בהם הוא מאמין, הנטיות שלו, ועוד. אלו מתמזגים לתוך הקשר ומולידים אתגרים במערכת היחסים.

סיבות הקשורות בגורמים חיצוניים כמו רומן מחוץ לנישואין, סוג אחר של מעילה באמון ועוד

סיבות הקשורות למערכת הזוגית כיחידה זוגית כמו בעיות תקשורת, חוסר שיתוף, ריחוק, אי השקעה בבן הזוג, אי הסכמות בנושאים מהותיים, עימותים חוזרים ונשנים, שחיקה, ריחוק מיני ועוד.

נגן וידאו

לא מקבלים החלטות הרות גורל בסערת רגשות

לפני שמקבלים החלטה כל כך מהותית, ואם לפחות אחד מבני הזוג מעוניין לתת סיכוי לקשר, והאחר משתף פעולה, כדאי לפנות לייעוץ או לטיפול זוגי לפני גירושין. הניסיון מלמד כי גם אם אחוזי ההצלחה לא גבוהים, יש כאלו שמצליחים לאסוף את השברים ולפתוח מסלול חדש לדו שיח שעד כה מעולם לא התנהל. לראשונה, בשיח המשותף תהיה לבני הזוג היכולת לעבד משקעים שונים שכיסו רגשות של חיבור ואהבה.

בנוסף לכך, אחת המסקנות שעולות בקרב הזוגות בזמן הטיפול, היא שכאשר אנחנו מצויים בסערת רגשות, לא מומלץ להגיע להחלטות הרות גורל. כאשר בני הזוג נותנים אמון מלא בשיקול דעתי המקצועי, אני מסייעת להם לראות את המציאות בצורה בהירה, ללא מיסוך רגשי.

במצב כזה ניתן לאזן בין סיבות אישיות וחיצוניות שהובילו למסקנה כי צריך להתגרש, לבין סימנים מרגיעים שאותם אני מכנה "ניצוצות של תקווה". אותם ניצוצות יובילו בסופו של דבר לקבלת החלטה מושכלת, מתוך פרספקטיבה רחבה ומודעת לעבוד על הקשר, או להבין שמוצה הניסיון לאחות את השברים, ואז ההחלטה להתגרש נעשית ממקום שלם ולא מהוסס.

טיפול זוגי לפני גירושין – הדרך לפתור קונפליקטים עמוקים

הזדמנות שנייה בריאה יותר

אני מזמינה אתכם לטיפול זוגי לפני גירושין, בו נשים את כל הדברים על השולחן, ונבחן אותם ממקום שאינו רגשי וסוער, אלא באמצעות הכוונה מקצועית שתסייע לכם לבחון את הדברים בשיקול דעת.

לפרטים נוספים על הטיפול וסיוע בקבלת ההחלטה הנכונה ביותר עבור שניכם מוזמנים ליצור קשר

גלית שלו - ייעוץ זוגי

חווים קשיים בזוגיות או מתמודדים עם משבר עמוק שמונע מכם לנהל זוגיות בריאה, מכבדת ומספקת?

הכירו את שיטת "דואט בשלושה צעדים" שתסייע לכם לעשות שינוי מהותי בקשר, ולהתמודד עם אתגרים במערכת היחסים ללא תלות בגורם חיצוני

סיפורי הצלחה -

גלית שלו - ייעוץ זוגי

יש לכם שאלות? צריכים ייעוץ?

אני מזמינה אתכם לייעוץ זוגי ומשפחתי בקליניקה
על מנת לבנות תשתית זוגית חזקה,
ולהתקרב מחדש אל בני הזוג שלכם.

או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן